Kortlopende reisverzekering

Waarom een kortlopende reisverzekering?

Wat kan het heerlijk zijn, even lekker op vakantie. Vooral als u er hooguit eens per jaar op uit trekt is vakantie een bijzondere traktatie. Daarvan wilt u natuurlijk volop genieten. Met een kortlopende reisverzekering zorgt u ervoor dat u zich niet laat verrassen door onverwachte omstandigheden in die periode. Of u nu met pech langs de weg staat, uw bagage kwijtraakt of ziek wordt, de kosten zijn gedekt. U betaalt alleen premie voor die ene periode in het jaar dat u op vakantie bent. Gaat u langer dan 1 week per jaar weg, dan is een doorlopende reisverzekering wellicht voordeliger. Neem in dat geval contact op met één van onze adviseurs (0492 37 11 00), dan kunnen zij u direct voorrekenen wat de beste optie voor u is.

Wat is er verzekerd?

Afhankelijk van de plaats waar u op vakantie gaat, kiest u voor dekking in Europa of de hele wereld.

U heeft vervolgends de keuze uit de dekkingen Basis, Comfort en Optimaal. Standaard bent u dan verzekerd voor:

  • personenhulp;
  • bagage;
  • geneeskundige kosten;
  • ongevallen.

Daarnaast kunt u kiezen voor extra dekkingen, namelijk:

  • Wintersportrisico;
  • Onderwatersportrisico;
  • Geld: bij diefstal of verlies van contant geld of cheques;
  • Automobilistenhulp: bij hulp langs de weg, voor verzendkosten van onderdelen en bij repatriëring van auto en bagage;
  • Kortlopende annuleringsverzekering.

Persoonlijk advies

Omdat wij belang hechten aan een persoonlijk en speciaal op uw situatie afgestemd advies, kunnen wij u online geen offerte geven. Voor een vrijblijvende offerte belt u naar 0492 37 11 00. Een van onze adviseurs helpt u dan graag verder.

Extra informatie

Looptijd kortlopende reisverzekering

De verzekering gaat in op de datum dat u de verzekering afsluit. De annuleringsverzekering eindigt bij reisarrangementen op de dag van terugkomst en bij huurovereenkomsten op de laatste dag van de huurperiode. De verzekering moet uiterlijk 7 dagen na het boeken van het reisarrangement worden afgesloten.

Schade melden

Schade kunt u op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Via het online schadeformulier (algemeen)
  2. Via een papieren schadeformulier. U kunt hier de pdf downloaden. Vul deze zo volledig mogelijk in en stuur hem per post of e-mail hem naar ons toe.

Natuurlijk kunt u ook altijd persoonlijk contact opnemen met één van onze medewerkers van de afdeling schade:

Johan Heijmans 0492 37 11 67
Alex de Beer 0492 37 11 65
Debbie van Berlo 0492 37 11 71
Wendy van der Aa 0492 37 11 61
Sanne Wissema
0492 37 11 76
Spoed buiten kantoortijden?

Bij SPOED buiten kantoortijden kunt u bellen naar 0492 – 37 11 00. U krijgt dan één van onze medewerkers van de afdeling schade aan de lijn. Hij / zij zal u helpen / begeleiden bij uw schade.

Wijzigingen doorgeven

Geef wijzigingen in uw gezinssituatie, woonsituatie of een verhuizing altijd zo spoedig mogelijk aan ons door. Deze wijzigingen kunnen namelijk invloed hebben op uw verzekeringen en de premie die u betaalt. In de voorwaarden van het Van Helvoort Privé Pakket staat precies welke wijzigingen u aan ons door moet geven.Vul hier ons wijzigingsformulier in om direct uw wijziging(en) door te geven

Verzekeringskaarten

Verzekeringskaarten zijn opgesteld volgens de regels van het Verbond van Verzekeraars. U kunt aan deze verzekeringskaarten geen rechten ontlenen.