Schade melden: voertuig

 


Schade aan uw voertuig?

Heeft u schade aan uw motorrijtuig of schade veroorzaakt bij iemand anders? Dan is het prettig om te weten wat u moet doen. Om u hierbij te helpen, hebben wij de belangrijkste punten op een rij gezet.

 

Schade melden

U kunt schade aan uw motorrijtuig melden:

  • Door een Europees schadeformulier in te vullen. Deze kunt u hier downloaden (pdf). U kunt deze op uw computer invullen en naar ons e-mailen of zelf printen en naar ons opsturen:
    Van Helvoort Registermakelaars in Assurantiën BV
    Vliet 28
    5422 VV Gemert
  • Is er sprake van eenzijdige schade aan het eigen motorrijtuig? Dan kunt u hier online uw schade melden.
  • Via de gratis app van mobielschademelden.nl:

Klik hieronder op een van de afbeeldingen om de app voor Apple (links) of Android (rechts) te downloaden op uw mobiele apparaat:

Appstore

GooglePlay

 

Wat doet de app?

Deze app vervangt het Europees schadeformulier en kunt u gebruiken voor de schades aan uw auto, motor of bromfiets. Het gebruik van de app is gratis en u bespaart al snel 20 minuten ten opzichte van het invullen van het schadeformulier. Kijk hieronder wanneer u de app niet kunt gebruiken.

Via de app wordt de toedracht van het ongeluk meteen vastgesteld en is in veel situaties ook direct duidelijk wie de verantwoordelijke partij is. Met één druk op de knop wordt het schadebericht doorgestuurd naar uw verzekeraar, uw leasemaatschappij en de tegenpartij.

De app is ontwikkeld door het Verbond van Verzekeraars. Net als Van Helvoort Registermakelaars In Assurantien zijn de meeste verzekeraars aangesloten.

 

Wanneer kunt u de app niet gebruiken?

  • Als er sprake is van gewonden (lichamelijk letsel)
  • Als er een auto bij is betrokken met een buitenlands kenteken. Bewaar daarom altijd een Europees schadeformulier in uw auto.

Zijn er twee partijen betrokken, dan heeft de melder een smartphone en een e-mailadres nodig. De andere partij beschikt ten minste over een mobiele telefoon.

De app is beschikbaar voor iPhone of Android. Andere smartphones kunnen via internet naar de mobiele site: mobielschademelden.nl.

 

Directe schadeafhandeling

Auto Debbie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanaf 1 juli heeft u als klant de keuze om uw WA-autoschade door ons af te laten handelen. Bij schade aan uw auto door andermans toedoen moest u, wanneer u niet allrisk verzekerd bent, zelf naar de verzekeraar van de aansprakelijke partij stappen. De Directe Schadeafhandeling brengt daar vanaf 1 juli 2021 verandering in. Deze geeft u als klant de keuze om de schade door de eigen verzekeraar af te laten handelen.

DirecteSchadeafhandeling

 

 

 

 

 

 

 

Wat zijn de voordelen voor u?

De verandering naar de Directe Schadeafhandeling heeft diverse voordelen:

  • U klopt gewoon aan bij ons en meldt uw schade;
  • De schade wordt eenvoudiger afgehandeld voor u;
  • U behoudt het recht om de verzekeraar van de aansprakelijke partij aan te spreken;
  • U als klant hóeft niet meer zelf in gesprek te gaan met de aansprakelijke partij;
  • Bent u verzekerd via ons? Dan nemen wij de aansprakelijkheidsstelling richting de verzekeraar van u over.

Wanneer is Directe Schadeafhandeling van toepassing?

  • Bij een botsing van een personenauto, verzekerd op een particuliere polis, met een ander motorrijtuig;
  • Wanneer de bestuurder van het andere motorrijtuig geheel of gedeeltelijk aansprakelijk is voor de botsing;
  • Zowel de personenauto als het andere motorrijtuig moet zijn voorzien van een Nederlands kenteken geregistreerd bij RDW.

Wanneer is Directe Schadeafhandeling niet mogelijk?

  • Bij letsel- en overlijdensschade;
  • Wanneer de aansprakelijke partij onbekend of onverzekerd is;
  • Wanneer de aansprakelijkheid niet komt vast te staan;
  • Wanneer er geen geldige WAM-verzekering is (geschorst, niet toegestane WAM-uitsluiting).Waar sprake is van gebruik van alcohol, drugs, medicijnen of andere middelen die de rijvaardigheid beïnvloeden, fraude, of als de bestuurder niet mag rijden.

 

Uw privacy

Alle gegevens die u invoert, worden verwerkt in de databank van de Stichting Centraal Informatiesysteem (CIS) van de in Nederland werkzame verzekeringsmaatschappijen. Het privacy reglement van de Stichting CIS is op de registratie van toepassing.

 

Heeft u vragen?

Neem dan contact op met één van onze medewerkers van de afdeling schade:

Johan Heijmans
0492 37 11 67

Alex de Beer
0492 37 11 00

Debbie van Berlo
0492 37 11 71

Wendy van der Aa
0492 37 11 61

Sanne Wissema
0492 37 11 76

 

Spoed buiten kantoortijden?

Bij SPOED buiten kantoortijden kunt u bellen naar 06 475 641 29. U krijgt dan één van onze medewerkers van de afdeling schade aan de lijn die u zal helpen/begeleiden bij uw schade.

keurmerk adfiz
keurmerk rma
keurmerk nvga