Glasverzekering

 


Voordelen van onze glasverzekering

1. Herstelservice

Heeft u een of meerdere ruiten kapot of beschadigd, dan zorgen wij ervoor dat deze ruiten zo snel mogelijk worden vervangen. Ook de financiële afhandeling wordt door ons rechtstreeks verzorgd. Daar heeft u dus geen omkijken naar.

2. Schade aan inboedel meeverzekerd

Is de inboedel van uw woonhuis beschadigd door scherven van de verzekerde ruiten? Dan is dit meeverzekerd tot een bedrag van 250,- euro.

3. Extra korting

De glasverzekering is onderdeel van ons Privépakket. Bij één of meer verzekeringen uit het Privépakket krijgt u van ons een aantrekkelijke korting. Hoe meer verzekeringen, des te hoger de korting.

Persoonlijk advies

Omdat wij belang hechten aan een persoonlijk en speciaal op uw situatie afgestemd advies, kunnen wij u online geen offerte geven. Voor een vrijblijvende offerte belt u naar 0492 37 11 00. Een van onze adviseurs helpt u dan graag verder.

 

Wat is er verzekerd?

Met onze glasverzekering bent u verzekerd voor schade aan uw ruiten. Dit kan beschadiging zijn of breuk. Ook de kosten voor het aanbrengen van noodvoorzieningen worden door ons vergoed. Overleg hiervoor wel altijd even met een van onze medewerkers. En is er in uw woonhuis schade ontstaan aan uw inboedel door scherven van de verzekerde ruiten? Als dit niet vergoed wordt door een andere verzekering, dan is deze schade tot 250,- euro per gebeurtenis meeverzekerd.

 

Wat is er niet verzekerd?

De glasverzekering geldt, tenzij anders op de polis vermeld, niet voor:

  • Glas in windschermen, op balkons, in trappenhuizen, in portieken of in terreinafscheidingen;
  • Schilderingen, opschriften of versieringen die op het glas zijn aangebracht;
  • Gebogen, bewerkt, gehard of gelaagd glas, spiegeldraadglas of gebrandschilderd glas in lood;
  • Liggend glas met een oppervlakte van meer dan 1 m2;
  • Ruiten die met speciale voorzieningen (hangsteiger, stelling, kraan e.d.) geplaatst moeten worden.

Download onze voorwaarden woonhuis (incl. glasverzekering) (pdf) voor een compleet overzicht van wat er wel en niet verzekerd is.

 

 Wat kunt u nog meer verzekeren?

De glasverzekering valt onder het van Helvoort Privé Pakket (VHPP). Dit pakket is een bijzonder complete verzekering waarmee u in één pakket de meest voorkomende verzekeringen op het gebied van wonen kunt onderbrengen.

U kunt bij het VHPP kiezen uit negen verschillende verzekeringen. Voor elk van die verzekeringen kunt u in het pakket rekenen op een zeer ruime dekking. U hoeft zich bovendien geen zorgen te maken over onverwachte uitsluitingen. Het Van Helvoort Privé Pakket doorstaat elke vergelijking met andere verzekeringen. Beter nog, elke vergelijking valt in het voordeel van het Privé Pakket uit.

Bij het Van Helvoort Privé Pakket kunt u als het ware uw eigen pakket samenstellen. U kunt verder kiezen uit de volgende modules:

Kiest u voor één of meer verzekeringen uit dit pakket, dan ontvangt u van ons een aantrekkelijke korting. Hoe meer verzekeringen uit het Privé Pakket u heeft, des te hoger de korting wordt. 

 

Extra informatie

 

Extra korting

Bij één of meer verzekeringen uit ons Privépakket bieden wij u een korting aan. Hoe meer verzekeringen, des te hoger de korting. Voor de exacte korting kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via 0492 37 11 00.

Looptijd glasverzekering

Onze glasverzekering hoort tot het Van Helvoort Privépakket. Heeft u meer verzekeringen uit dit pakket dan hebben deze allemaal dezelfde verlengingsdatum. De glasverzekering loopt vanaf het moment van afsluiten tot de verlengingsdatum van het pakket (maximaal 1 jaar).
Daarna wordt de glasverzekering ieder jaar op de verlengingsdatum verlengd met 1 jaar. Na de verlenging is de verzekering op elk moment opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.

Schade melden

Blijven de kosten van vervanging van de gebroken ruiten onder de 250,- euro, dan mogen deze zonder onze voorafgaande toestemming vervangen worden. Op de nota moeten de datum en de oorzaak van de schade vermeld worden.

Schade kunt u op twee manieren aan ons doorgeven:
1. Via het online schadeformulier
2. Via een papieren schadeformulier. U kunt hier de pdf downloaden. Vul deze zo volledig mogelijk in en stuur hem per post of e-mail hem naar ons toe. 

Natuurlijk kunt u ook altijd persoonlijk contact opnemen met één van onze medewerkers van de afdeling schade:
(0492) 37 11 67
(0492) 37 11 00
(0492) 37 11 65
(0492) 37 11 71
(0492) 37 11 61

Spoed buiten kantoortijden?

Bij SPOED buiten kantoortijden kunt u bellen naar 06 475 641 29. U krijgt dan één van onze medewerkers van de afdeling schade aan de lijn die u zal helpen/begeleiden bij uw schade.

Wijzigingen doorgeven

Geef wijzigingen in uw gezinssituatie, woonsituatie of een verhuizing altijd zo spoedig mogelijk aan ons door. Deze wijzigingen kunnen namelijk invloed hebben op uw verzekeringen en de premie die u betaalt. In de voorwaarden van de glasverzekering staat precies welke wijzigingen u aan ons door moet geven. Klik hier om direct uw wijziging(en) door te geven.

Voorwaarden en brochures

 

keurmerk register
keurmerk adfiz
keurmerk rma
keurmerk nvga

Social media

  • icon-facebook

Van Helvoort

Afdrukken